Reklama na internetu – 16 bodů, které nesmíte zanedbat

05.05.2016SEO základna

Bez reklamy na internetu se dnes těžko obejdete. Nechci rozebírat výhody online reklamy, ale zaměřit se na praktické rady, které Vám pomohou jak s volbou vhodných zdrojů a plánováním strategie, tak se zlepšením výsledků. Takže, pojďme na to.

Poznejte Vaší cílovou skupinu

Než se do čehokoliv pustíte musíte poznat vaše klienty.

cílová skupina

1. Zjistěte jak klienti vyhledávají

Nabízíte konkrétní produkt, takže pravděpodobně máte nějakou představu pomocí jakých klíčových slov může být Váš produkt vyhledáván. Doporučuji se zaregistrovat na Sklik.cz a v záložce „nástroje“ naleznete položku „návrh klíčových slov“. Do vyhledávacího řádku zadáte vaše klíčové slovo a dostanete další návrhy klíčových slov, které by mohly být relevantní pro váš produkt. Podobný nástroj nabízí i Adwords. Na základě hledanosti jednotlivých klíčových si takto můžete udělat jednoduchý přehled.

2. Zjistěte, co vaši klienti očekávají

Naplnit očekávaní klientů může být mnohdy složité, ale můžete si ulehčit – zjistěte, co klienti od vašeho produktu očekávají. Doporučuji navštívit top 10 webu vašich konkurence a udělat si seznam výhod, které svým klientům nabízí. Dále nebude od věci navštívit několik diskuzí na fórech, které se zaobírají problematikou vašeho produktu.

Reklama na internetu nabízí hodně zdrojů

Výběr vhodného místa a okamžiku pro vaší reklamní sdělení

online zdroje

3. Zamyslete se nad Seznamem či Googlem

Doporučuji začít úvahu již zmíněnou analýzou klíčových slov (viz. bod 1). Jakmile se ujistíte, že váš produkte je dostatečně vyhledávaný, srovnejte hledanost jednotlivých slov na Seznamu a na Google a zvolte prioritní vyhledávač nebo se můžete rozhodnout rovnou pro oba zdroje.

4. Zvolte vhodný způsob obsazení pozic ve vyhledávaní

Určitě Vás nemine rozhodování se mezi placenou PPC reklamou a SEO. Záleží na vašich představách, buďto chcete okamžité výsledky a placení prokliků Vám nevadí, nebo chcete investovat vyloženě do vašeho webu a klidně si počkáte na pozice v organických výsledcích vyhledávání. Obě metody jsou velmi efektivní, pokud se vašeho projektu ujme zkušený a poctivý specialista.

5. Zamyslete se nad reklamou na Facebooku

Facebook nabízí několik zajímavých způsobů zacílení reklamy. Sice se nejedná o přesné cílení pomocí klíčových slov, ale pokud jste si jistí s volbou cílové skupiny reklama na Facebooku se Vám rozhodně vyplatí.

6. „Pronásledujte“ návštěvníky svého webu reklamou

V rámci Google Adwords, Seznam Sklik a Facebook Ads lze zacílit reklamy na uživatele, který si prohlíželi vaše webové stránky a aniž by provedli potřebnou akci opustili stránky. Pokud správně nastavíte remarketing / retargeting tak dokážete oslovovat tyto uživatele formou textových či grafických inzerátů napříč celým webem. Velkou výhodou je že vaše platba proběhne pouze v okamžiku prokliku prostřednictvím reklamy na váš web.

7. Zvolte vhodnou „bannerovou“ reklamu

Když se řekne reklama na internetu, tak s 90% jistotou se Vám jako první vybaví animované bannery na různých webech. Ptáte se zda je bannerová reklama efektivní? Ano, může být efektivní, pokud je pečlivě zacílená. Google Adwords a Seznam Sklik nabízí velmi slušnou obsahovou síť, neboli seznam partnerských webů, na kterých je vyhrazené místo pro zobrazování reklam skrze tyto PPC systémy. Způsobů cílení je skutečně velmi mnoho a jejich volba záleží na produktu a cíli, kterého chce prodejce dosáhnout.

8. Obsaďte lokální vyhledávání

Buďte „na dosah“ zákazníkům z vašeho blízkého okolí. Doporučuji zaregistrovat vaší společnost v e službě Moje firma na Google, Firmy.cz a Zlatestranky.cz. Při registraci do těchto služeb snažte se o maximálně podrobné vyplnění firemního profilu.

Základem reklamy na internetu je přesvědčivý web

Zjistěte, co musí obsahovat Váše prezentace

webové stránky

9. Nabídněte jednoduše více

Udělejte si přehled o výhodách , nabízených konkurencí. Seřaďte jednotlivé benefity dle priority pro klienta a zaměřte se na ty nejlákavější. Pokud svým klientům nabízíte více než ostatní – rozhodně to musíte vhodně prezentovat i na vašem webu.

10. Zdůrazněte to podstatné

Při popisování produktů se zaměřte na problém, který daný produkt řeší, zdůrazněte jednotlivé výhody a praktičnost. Pokud je možnost uvést reference, neboli ohlasy spokojených zákazníků, spojených s daným produktem, rozhodně je zveřejněte.

11. Otázky a odpovědi

Dále, pokud se setkáváte s typickými otázky ohledně vašeho produktu, tak rozhodně stojí za to zařadit i FAQ odstavec, ve kterém uvedete tyto časté dotazy a ke každému napíšete vhodnou a užitečnou odpověď.

12. Zajistěte důvěryhodné reference a hodnocení zákazníků

Nikdo se nechce nechat napálit, proto u svých zákazníků je velmi důležité vyvolat důvěru a jistotu v produktů a úrovni servisu, který nabízíte. V tomto případě na vašem webu nesmí chybět reference vašich klientů. Zveřejněte příklady úspěšných obchodů a nejlépe hodnocení od klientů v textové či video formě.

 13. Ukažte, že jste specialisté ve vašem oboru podnikání

Pokud se považujete za specialisty a máte zajímavé studie či užitečné praktické informace, do kterých své klienty můžete zasvětit – udělejte to! Zveřejňujte na svém webu užitečný a zajímavý obsah formou blogu, zajímavosti či novinek. U řady projektů našich klientů jsme dosáhli velmi „slušného“ počtu poptávek, které jim podobný obsah generuje.

14. Nabídněte zákazníkovi rychlý a jednoduchý online formulář

Najdou se umělci, kteří nasazuji na své weby zbytečně složité dlouhé formuláře s počtem povinných polí 10+. Snažte se přemýšlet jako zákazník – chcete se na něco rychle zeptat nebo něco nezávazně poptat, a teď začínáte vyplňovat „nekonečný formulář“. Ve většině případu, kdy zákazník se ocitne před komplikovaným formulářem, jednoduše si to rozmyslí. Proto doporučujeme maximálně jednoduché formuláře o rozsahu 2 až 4 polí. Ve finále klienta lépe „zpracujete“ v průběhu osobní telefonické či emailové komunikace.

15. Nabídněte možnost rychlého online chatu

Live online chaty na webu pro Vás asi nebudou novinkou, ale stále se setkávám s velkým počtem lidí, kteří tento nástroj zanedbávají. Online podpora je pro mnohé zákazníky klíčovou výhodou při rozhodování se mezi vaší a konkurenční nabídkou, což je i jednoduše vysvětlitelné – stačí když se klient na něco rychlé zeptá prostřednictvím okénka chatu a během několika vteřin získá potřebnou informaci. Navíc aplikace online chatu dokážou být velmi interaktivní a poskytnou Vám hodně užitečných informací o vašem klientovi, včetně jeho polohy, zdroje ze kterého se dostal na Váš web a informace o jeho zájmech. Některé provozovatele webů odrazuje „otravnost“ vyskakování online chatu, ale samozřejmosti je i možnost načasování a nastavení frekvence zobrazování okénka chatu, což tento problém naprosto eliminuje.

16. Vyzkoušejte callback formulář

Další nástroj, který Vám může dobře posloužit je callback formulář neboli jednopolíčkový formulář s žádosti o zpětné volání, kam klient může zadat své telefonní číslo a jedním kliknutím tlačítka žádost odeslat. Tyto „žádosti“ si můžete nasměrovat buďto na email či formou SMS na váš telefon. Pro pokročilé existuje řada online aplikace (obvykle je to zpoplatněné), které nabízí callback formuláře s okamžitým vytáčením provozovatele. V praxi to funguje následujícím způsobem:

  • zaregistrujete se v callback aplikací
  • nabijete si kredit
  • zadáte několik tel. kontaktů na Vás
  • nastavíte pořadí tel. kontaktů dle priority
  • nasadíte formulář na svůj web
  • zákazník na vašem webu zadá do formuláře své telefonní číslo a zmáčkne odeslat
  • aplikace začne automaticky vytáčet vaše tel. číslo
  • pokud volání přijmete, začne tato aplikace vytáčet tel. číslo zadané do formuláře
  • pokud hovor nepřijmete, začne aplikace volat na jiné tel. číslo z vašeho seznamu na základě priority

Zaujal Vás tento článek? Napište nám váš názor.

Nenašli jste informaci kterou jste hledali? – Neváhejte nás kontaktovat, jsme tu pro Vás!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *