SEO – cena a návratnost investic

24.05.2016SEO základna

seo cenové nabídky

Určitě jste se setkali s odlišnými nabídkami a cenami SEO – také se ptáte, jak zvolit tu správnou? Na základě čeho se rozhodnout? Je dobré začít tím, že získáte základní přehled o tom jak optimalizace webových stránek funguje a uděláte si nějakou představu o tom, co po SEO specialistovi či agentuře máte požadovat. Pojďme se tedy na to podívat.

SEO očima klientů

seo čarodějove

Mám takový pocit, že většina našich klientů, kteří za námi přijdou a chtějí SEO pro svůj první online projekt, když vejdou do naší kanceláře, tak se ohlížejí po stranách, kdepak kluci mají ten magický kotlík a kouzelnou kouli, díky kterým nás dostanou v onom vyhledávaní nahoru. Nebo někteří možná očekávají partu hackerů v černých mikinách s kapucí sedících u černé obrazovky počítače s neustále běžícími zelenými číselky a rychle klikajících různá hesla a zkratky pro zboření brány firewall Google a Seznamu. Mě to samozřejmě pobaví, ale v takovýchto případech se snažíme klientovi vysvětlit základní principy fungování SEO a že jsou pro to zapotřebí 3 základní prvky:

Dále se zaměřujeme na jednotlivé části optimalizace a uvádíme názorné ukázky, jak by měla daná práce v ideálním případě vypadat. Samozřejmě se setkáváme s klienty, kteří nemají naprosto žádný zájem o naše vysvětlivky a ukázky ale následně během naší spolupráce se stejně vracíme k těmto základům, protože jinak se klientovi špatně vysvětlují dosažené výsledky a některé jevy se kterými se můžeme setkat.

Cena SEO se odvíjí především od zkušenosti specialisty

seo zkušenosti

Začneme asi tou nejdůležitější položkou – hodinová sazba SEO specialisty. V každém oboru se určitě setkáme s dobrými a špatnými specialisty, proto si myslím že hodinová sazba měla být přímo úměrná zkušenostem a cílům, kterých specialista již dosáhl. Cenové rozpětí hodinových sazeb SEO specialistů je od 250 Kč (freelance začínající nadšenci) až do 2700 Kč (SEO agentura s uznávaným brandem a nejspíše zkušenými specialisty).  Doporučuji zjistit maximum informací o SEO specialistech a jejich zkušenostech – udělat si přehled o projektech nad kterými pracovali a čeho dosáhli pro jiné zákazníky.

My jako MEDIAUNIT nabízíme fixní hodinovou sazbu a snažíme se zákazníkům usnadnit  získání informaci o naších výsledcích formou přehledných referencí, ukázek práce a zveřejnění referencí našich klientů na webu, které mohou kdykoliv kontaktovat a ujistit se v pravdivosti údajů.

Vstupní SEO analýza – co to je?

vstupní seo analýza

Vstupní SEO analýza je zajímavý pojem. Obvykle se nabízí na začátku spolupráce s cílem odhalení slabých míst webu. Obvykle zahrnuje analýzu klíčových slov, obsahu, onpage faktorů, odkazového profilu a konkurence ve vyhledávání. Kolik stojí tato analýza? Má cenu za ni platit?

Práce dobrého specialisty není nikdy zdarma, ale naše vize je taková, že pokud se klient rozhodne pro SEO optimalizaci a obrátí se na nás, tak je v našem zájmu mu nabídnout vhodné řešení a strategii, která mu zajistí dlouhodobé výsledky – od toho tu přece jsme. Bez výše uvedených analýz asi těžko dokážeme navrhnout vhodný postup a adekvátní nabídku. Proto klientům, kteří chtějí SEO, vstupní analýzu zahrnujeme do ceny SEO správy za první měsíc. Samozřejmě pokud po nás klient požaduje podrobnou SEO analýzu a nemá zájem o naší správu, tak tuto službu si účtujeme dle standardní hodinové sazby, nejedná se ale o vstupní analýzu.

Obsah webu – jeho kvalita a cena

kvalitní obsah webu

Už jste to asi také někde slyšeli – kvalitní obsah je základem SEO. Co to ale je kvalitní obsah? Jako ho rozeznáme od nekvalitního obsahu? Jaká je cena kvalitního obsahu? Kde koupíte kvalitní obsah? Ano, otázek je opravdu hodně, ale ve skutečnosti to není tak složité. Zapamatujte si 3 hlavní pravidla:

  • obsah musí být unikátní
  • obsah musí být přínosný pro čtenáře
  • obsah musí být správně strukturovaný

Určitě se setkáte s různými nabídky copywritingu v cenové relaci od 50 do 1500 Kč/NS textu. Jak ale zvolit vhodného copywritera a je vůbec zapotřebí?

otázky a odpovědi

Začněte hledáním otázek, které vaši klienti/čtenáři obvykle pokládají a zaměřte se na přínosné odpovědi. Vyhledávače pozorně přihlíží k chování uživatelů na webových stránkách a kvalitní obsah je základním faktorem, který má na to vliv. Proto se vyplatí vynaložit hodně úsilí na to, aby váš obsah dokázal návštěvníka oslovit a být mu užitečným.

Co si budeme říkat, tvorba kvalitního obsahu není jednoduchou disciplínou. Vždy je více možnosti jak si obsah pro webové stránky pořídit, ale ne vždy všechny možnosti jsou vhodné. Nejkvalitnější obsah je obvykle vytvořen zkušeným specialistou z daného oboru. Kdo jiný dokáže lépe popsat problém a navrhnout efektivní řešení?

Málokdy se klient přihlásí k tvorbě vlastního obsahu, proto po našich klientech požaduje maximum informací o jednotlivých produktech, problémech, vhodných postupech, řešení, sestavíme vhodnou strukturu obsahu pro danou stránku a následně zvolíme vhodného copywritera, který dokáže dané informace sofistikovaně rozvinout a zpracovat do čtivé formy. Nabízíme ceny od 200 Kč / NS textu, které se dovijí od obou podnikání a zkušenosti copywritera.

Linkbuilding – odlišné odkazy, odlišné ceny

linbuilding

Zpětné odkazy hrají v SEO důležitou roli – jak moc důležitou Vám ale nikdo přesně neřekne. Teorie je velmi jednoduchá

  • čím více se na Vás odkazuje, tím lépe se hodnotí obsah vašeho webu vyhledávači
  • čím kvalitnější weby na Vás odkazují, tím větší autoritu má váš web

Zpětné odkazy se dají zajistit z velmi odlišných zdrojů, jako jsou diskuzní fóra, zpravodajské weby, tématické blogy, katalogy firem, konkurenční weby atd. Efektivitu zpětného odkazu také velice ovlivňuje jeho umístění na webových stránkách. Ceny zpětných odkazu jsou obvykle přímo úměrné kvalitě a autoritě jednotlivých webů – některé odkazy můžete získat zdarma, u některých se cena pohybuje od 5000 Kč a výše, proto je důležité zjistit předem jak se bude linkbuilding provádět a získání jakých zpětných odkazů můžete od SEO správy očekávat.

Vyšší cena SEO není horší nabídka

seo cena

Obvykle hlavní kritérium, dle kterého se klienti rozhodují pro onou či jinou SEO agenturu, je cenová nabídka. Mnohdy ale klient ani nezjistí co přesně SEO nabídka zahrnuje:

  • jaký je přesný postup optimalizace
  • kolik času bude věnováno projektu každý měsíc
  • jaké úkony budou prováděný každý týden po dobu např. 6 měsíců

A to je zásadní chyba. Volba SEO správce je dost složitá a má svoje risky, proto je v zájmu zákazníka získat maximum podstatných informací, na jejichž základě bude schopný udělat vhodné rozhodnutí.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *