Jak na SEO pro firemní web

17.04.2014SEO základna

V tomto článku uvádíme postup SEO správy firemního webu. Postup rozdělujeme na 2 etapy.

1. Část

SEO analýza a nastavení trackingu

Začneme nastavením základních analytických nástrojů, abychom vyhodnotili aktuální stav webu a změny návštěvnosti, konverzí, pozic webu ve vyhledávání a odkazového profilu webu.

Základní analytické nástroje

  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Rank Tracker / Collabim
  • Ahrefs / Majestic
  • Screaming Frog

SEO analýza webu

  • UX analýza webu
  • Analýza obsahu webu
  • Rychlost načítání webu
  • Indexace stránek webu
  • Audit odkazového profilu

Sémantika webu

  • Analýza klíčových slov
  • Informační struktura webu
  • Optimalizace obsahu stránek
  • Nastavení meta tags
  • Nastavení nadpisů h1-h6

Volba strategie

Proto aby optimalizace webových stránek měla plynulý postup je potřeba připravit přesný plán aktivit založený na zvolených cílech, výsledcích počáteční analýzy webu a rozhodně nezapomínejme i na konkurenci, kterou se můžeme nechat inspirovat.

2. Část

Optimalizace webu a konverzí

  • Zvětšení relevance cílových stránek k vyhledávacím dotazům
  • Příprava obsahového plánu pro rozvoj webu a externí publikace
  • Nastavení vhodného prolinkování stránek webu
  • Rozšíření sémantického jádra a tvorba nových cílových stránek
  • Práce s UX webu a zlepšením behavioralních faktoru uživatelů

Ziskávání zpětných odkazů

  • Publikace PR čláínků v magazínech
  • Publikace příspěvku v diskuzích
  • Partnerské publikace / guestblogging
  • Příležitostné spolupráce s blogery
  • Aktivity v sociálních sítích

Webová analytika

  • Vyhodnocení efektivních refferalních zdrojů návštěvnosti
  • Vyhodnocení změn počtu konverzí z jednotlivých zdrojů
  • Vyhodnocení chování uživatelů na webu
  • Vyhodnocení sociálních faktorů

Průběžná technická kontrola webu

  • Kontrola  meta dat na cílových stránkách
  • Kontrola  odkazů na odstraněné stránky – chyby 404
  • Kontrola  indexace stránek (nofollow, robots.txt)
  • Kontrola visibility webu  ve vyhledávačích

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *