Jak na SEO – praktický SEO návod v 6 krocích

26.05.2016SEO základna

1.Volba klíčových slov

volba klíčových slov

Pokud začínám plánovat SEO strategii projektu, prvním krokem bude příprava sémantického jádra a volba vhodných klíčových slov, s jejichž pomocí potencionální zákazníci vyhledávají váš produkt. Doporučuji použití dvou základních nástrojů:

2.Praktická struktura webu

struktura webových stránek

Struktura webových stránek musí být přehledná a praktická pro běžného uživatele. Doporučuji:

  • Nastavit maximálně jednoduchou navigaci
  • Používat na stránkách webu pouze nezbytné prvky a obsah
  • Nezapomínat na „výzva k akci“

3.Textový obsah webových stránek

textový obsah webu

Obsah webových stránek musí být především užitečný pro uživatele. Zaměřte se proto na otázky a problémy, se kterými se uživatel může setkat v průběhu volby vašeho produktu. Vedení rubriky blogu či novinek může posloužit jako informační nástroj pro získání nových zákazníků z vyhledávání. Pro inspiraci se můžete podívat na inspiraci pro váš obsahový plán. Nezapomínejte  na vhodnou strukturu a přehlednost textu. Dosazujte klíčová slova nejlépe do prvních vět odstavců, přitom nezapomínejte na skloňování klíčových slov a synonyma. Používejte záhlaví a dodržujte jejich správné umístění na stránce.

  • H1 (hlavní nadpis stránky) – měl by být umístěn na stránce pouze jednou. Dbejte na správné dosazování klíčových slov.
  • H2 (podnádpis) – může být použit vícekrát na jedné stránce, ale musí být umístěný pod H1. Taktéž dbejte na vhodné dosazení klíčových slov.
  • H3 (pod podnádpis) – může být použit vícekrát na jedné stránce, ale musí být umístěný pod H1 a H2.

Dodržujte správnou hierarchii záhlaví

h1 h2 h3

<H1>

1. odstavec

<H2>

2. odstavec

<H3>

3. odstavec

<H2>

4. odstavec

<H3>

5. odstavec

<H1>

1. odstavec

<H2>

2. odstavec

<H3>

3. odstavec

<H4>

4. odstavec

<H5>

5. odstavec

<H1>

1. odstavec

<H2>

<H3>

2. odstavec

<H4>

3. odstavec

<H2>

4. odstavec

<H3>

5. odstavec

<H4>

6. odstavec

 

4.Tagy na stránce

tagy

Na úvod upozorním na nezbytnost dodržování unikátnosti tagů. Stejně tak jako u obsahu stránek je duplicita nepřípustná!

Meta title

Název stránky neboli titulek stránky, který vidí uživatele ve vyhledávači. Title je jedním ze základních prvků stránky pro vyhledávače, proto dbejte na umístnění vhodného klíčového slova a zároveň na poutavost pro uživatele ve vyhledávání. Doporučena délka titulku je 50 – 60 znaků.

Meta description

Popis stránky, který uvidíte ve vyhledávači ihned pod vašim titulkem. Doporučuji uvádět výhody (produktu, služby či obecných výhod vaší společnosti) a dosazení jednoho až dvou klíčových slov. Doporučená délka pro meta description je 150 – 160 znaků.

Alt tagy

Alternativní popis obrázků – do alt tagu obrázku jednoduše zadejte vhodné klíčové slovo. Nepoužívejte stejné klíčové slovo u více obrázků.

5. Linkbuilding

linkbuilding

Linkbuilding neboli budování zpětných odkazů na Váš web je nenahraditelnou součásti SEO optimalizace. Zamyslete se:

  • kde se vyskytuje vaše cílová skupina?
  • co jí zajímá, jaké otázky si můžou klást?
  • jak pro ně může být obsah vašeho webu užitečný?

Jakmile si odpovíte na tyto otázky, je třeba se zaměřit na volbu vhodných míst pro umístění zpětného odkazu na web. Pokud to vezmu obecně, tak je jich skutečně hodně:

  • diskuzní fóra
  • sociální sítě
  • tématicky zaměřené blogy
  • tématické rubriky informačních portálů
  • webové stránky vašich partnerů
  • dokonce i webové stránky konkurence

6. Bez analýzy výsledku se neobejdete

seo analýza

SEO optimalizace je mnohem efektivnější pokud dokážete vyhodnotit výsledky a zaměřit se správným směrem. Níže uvádím seznam nástrojů, které budete potřebovat:

  • Google Analytics – vyhodnocení návštěvnosti, chování uživatelů na webu…
  • Google Search Console (Webmaster tools) – stanovení technických nedostatku webu, vyhodnocení indexace webu, vyhodnocení klíčových slov…
  • Netpeak Spider – analýze technických nedostatků webu, stanovení duplicit, kontrola meta tagů…
  • Yandex Metrika – vyhodnocení návštěvnosti, chování uživatelů na webu…
  • Ahrefs – vyhodnocení odkazového profilu webu a webů konkurence…
  • Advanced WEB RANKING – měření pozic klíčových slov, reporting…

Zaměřit se můžete hodně SEO faktorů webu, více dozvíte na stránce SEO analýza.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *