Jak na linkbaiting – metody a využití v praxi

10.08.2017SEO základna

linkbaiting

Linkbaiting  (v překladu z angličtiny: link – odkaz, bait – návnada) je jednou z off-page metod SEO, jejíž cílem je zvýšit počet odkazů na Váš web a zlepšit dohledatelnost vašich stránek ve vyhledávání. Podstatou této metody je „navnadění uživatele“ originálním a natolik užitečným obsahem (někdy i „virální obsahem“), který příjme uživatele jej sdílet a odkazovat na něj z vlastní vůle bez využití dalších linkbuildingových aktivit z vaší strany.

Metody linkbaitingu

Hlavním principem linkbaitingu je tvorba informačně hodnotného obsahu, a nejlépe podaného ve správném formátu (správnou metodou) s přidanou hodnotou pro uživatele – jedině za těchto předpokladu můžeme očekávat dostatečné zaujetí návštěvníka. Pojďme se tedy podívat na nejčastější metody a způsoby linkbaitingu níže.

Tvorba aplikací

Online aplikace / online nástroje – jsou jednou z nejefektivnějších metod linkbaitingu. Nabídněte uživateli pomocnou ruku v podobě originálního volně dostupného online nástroje, který pomůže vyřešit jeho problém. Pokud máte k dispozici užitečná data a dokážete

Příklad: MEGAPIXEL.cz

aplikace

Skvělým příkladem může být aplikace pro přepočet ohniskových vzdálenosti. Originální aplikace, založena na zpracovaných datech od výrobců fotoaparátů a objektivů. Během krátké chvíle umožní uživateli přepočítat ohniskovou vzdálenost objektivu po zadání svého modelu těla fotoaparátu a objektivu. Díky této aplikaci získal megapixel.cz nejen velké množství hodnotných odkazů ale i zvýšil loajalitu svých potenciálních zákazníků.

Tvorba textového obsahu

Kreativní rozvoj vlastního blogu nebo jinak pojmenované informativní rubriky vašeho webu. Uživatele často odkazují na články, které je skutečně oslovily. Rozhodně ale nebude jednoduché konkurovat, jelikož se s velkou pravděpodobnosti najde velké množství konkurenčních článků na stejné či podobné téma.

blogerka

Dobrou volbou může být skutečně provokativní téma, či velmi zajímavý článek založený na nejlépe vašich unikátních datech. V praxi se často navazuje spolupráce s vhodnými influencery, například blogery, kteří v rámci guest bloggingu (guest postingu) usilují o obohacení vašeho blogu kvalitním dobře šiřitelným obsahem a navíc jej šíří mezi svými příznivci.

V případě většího množství dat se často využívá i pěkně vizuální zpracování informací formou infografiky, která uživatelům čtení mnohonásobně zjednoduší a zpříjemní.

Pořádání online soutěží

online soutěž

Online soutěže jsou skvělým marketingovým tahem jak pro nově vznikající značky, tak pro posílení vztahu se stálými zákazníky. Pokud připravujete soutěž je dobré jako jeden z klíčových cílů stanovit dosah „virálního“ šíření soutěže, neboli dosah linkbaitingu. Uživatele se rádi zúčastní ankety, kvízu či testu s příslibem možné výhry a je jen na vás zda dosáhnete sdílení soutěže hodnotnější nabídkou výhry či zařazením do podmínek účasti v soutěži nutnost její sdílení.

Tvorba video obsahu

videotutorial

Bezpochyby video obsah s každým dnem nabývá na popularitě. Vznik virálních videi je dost těžce předvídatelné, ale je i jednodušší cesta, díky které lze docílit velmi slušného dosahu. Můžete se zaměřit na:

  • videotutoriály – užitečné a praktické video-návody, inspirované např. častými dotazy klientů
  • testování – testování, srovnání a vyhodnocení produktů z vaší nabídky
  • vlog – umožněte zákazníkům nahlédnout do aktualního dění ve vaší společnosti

Shrnutí na závěr

Pokud si říkáte, že pojem linkbaiting v sobě neskrývá nic nového, máte částečně pravdu, jelikož rčení „Content is King“ je základem celého obsahového marketingu. Rozdílem je to, že v rámci linkbaitingu je hlavním cílem podnícení uživatele pro sdílení obsahu a získání zpětných odkazů a oproti linkbuildingu se nepředpokládá budování odkazů ze strany autora obsahu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *