Jak na linkbuilding a Guest Blogging

22.05.2017SEO základna

Guest Blogging neboli Guest Posting  je účinnou metodou linkbuildingu s jejíž pomocí získáte nejen zpětné odkazy na váš web ale především strategicky důležité partnery pro rozvoj vašeho podnikání na internetu.

Co považujeme za guest post

Guest post – článek neboli příspěvek na blogu webu, napsaný pozvanou 3. stranou (blogerem, partnerem, čtenářem), nikoliv autor blogu. Autor blogu, který zveřejňuje guest post na svém webu, získává bezplatný originální obsah, který je relevantní pro jeho cílovou skupinu čtenářů a obohacuje blog odlišným obsahem, díky kterému oslovuje / získává širší skupinu čtenářů. Protistrana, která zajišťuje článek (guest post) si nárokuje na zmínění autora a umístění zpětného odkazu do obsahu tohoto článku. V praxi se často setkáváme s „oboustranným guest postingem„, kdy oba partneři připraví informativní článek se zpětným odkazem na svůj web a následně nechají publikovat na webu partnera.

Jak najít vhodnou příležitost pro guest blogging?

Než se zaměříte na vyhledávání partnerských webů, připravte si seznam tematických zaměření podnikání podobných tomu vašemu (nikoliv přímou konkurenci). Zkuste odhadnout provozovatele kterých typů webů by měli zájem o podobnou spolupráci formou guest bloggingu a začněte hledat.

Zjistěte více o nalezených webech a zvolte kvalitní relevantní weby, na kterých umístění zpětného odkazů bude přínosné pro váš projekt. Více o kvalitě zpětných odkazů se dočtete v našem článku ZDE.

Jaké typy webu můžeme využít?

V praxi se často domlouváme na spolupráci s podobnými typy weby:

  • E-shopy s informativní rubrikou (blog, zajímavosti či novinky)
  • Firemní prezentace s informativní rubrikou  (blog, zajímavosti či novinky)
  • Soukromé a firemní blogy
  • Online magazíny
  • Informační portály

Zvolte vhodné oslovení partnera

Pokud chcete uspět v této linkbuildingové disciplíně, pak je správné oslovení partnera klíčovým krokem. Nezapomínejte, že jednáte s cizím člověkem, kterého musíte ujistit ve vzájemné výhodě vaší nabídky/poptávky spolupráce, nikoliv s vaším správcem webu. Začněte tedy přípravou emailu. Nedoporučujeme však vytváření šablonových emailu, rozhodně více uspějete pokud věnujete více pozornosti personalizaci vaší poptávky, viz. body níže:

  1. Napište předmět emailu (nezapomínejte že se jedná spíše o poptávku spolupráce).
  2. Personalizovaně oslovte partnera, nejlépe jménem a příjmením.
  3. Představte se – partner se musí dozvědět kdo jste a čím se zabýváte.
  4. Dejte najevo, že jste obeznámeni s obsahem blogu / webu vašeho partnera.
  5. Vysvětlete váš záměr a správně uveďte vaší poptávky spolupráce.
  6. Uveďte obsah guest postu, nejlépe přiložte článek či ukázku v příloze emailu.
  7. Vyzvěte partnera k odpovědí na váš email.

Nebraňte se osobní komunikaci

Pokud oslovený partner projeví zájem o vaší poptávku, rozhodně neuškodí osobní komunikace po telefonu. Povězte více o výhodách nabízené spolupráce, domluvte se detailněji na postupu guest bloggingu a zjistěte zda jsou další příležitosti pro spolupráci. Samozřejmě nebuďte otravní a „nehrajte si na call centrum“ – ani vás by podobné jednání nepotěšilo.

Zaujal Vás tento článek? Máte další dotazy?

Neváhejte a napište nám! Rádi se s vámi podělíme o naše zkušenosti a pomůžeme se zlepšením SEO strategie. Více zajímavostí se dozvíte v našem blogu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *